HeadShort.png

11 λόγοι που αξίζει να δοκιμάσετε την πεζοπορία στη φύση

 

Η πεζοπορία αποτελεί μια διασκεδαστική και σπουδαία ταξιδιωτική εμπειρία, αλλά το περπάτημα είναι επίσης ένας θαυμάσιος τρόπος να βυθιστείτε στη φύση για μία μέρα. Η πεζοπορία είναι μια μικρή περιπέτεια, που σπάει τη μονοτονία της εβδομάδας, που σας κάνει να ξεφεύγετε από την γκρίνια της Δευτέρας και σας αναζωογονεί. Δεν έχετε πειστεί ακόμα; Εδώ έχουμε συγκεντρώσει 11 λόγους να δοκιμάσετε την πεζοπορία, οι οποίοι έχουν αποδειχθεί επιστημονικά.

11 λόγοι που αξίζει να δοκιμάσετε την πεζοπορία στη φύση

Η πεζοπορία μας κάνει ευτυχισμένους

Σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου του Standford το 2014, η πεζοπορία μπορεί να βελτιώσει τη διάθεσή σας, να μειώσει το άγχος και να ενισχύσει ακόμα και τη μνήμη σας.

Μπορεί να αποτρέψει την εμφάνιση κατάθλιψης

Πρόσφατη έρευνα συμπεραίνει ότι μια βόλτα 90 λεπτών σε φυσικό περιβάλλον έχει θετικά, μετρήσιμα αποτελέσματα στον εγκέφαλο και προλαμβάνει κατά της κατάθλιψης. Αν και χρειάζεται να κάνετε πεζοπορία στη φύση, αφού οι επιστήμονες δεν βρήκαν τα ίδια οφέλη, όταν οι συμμετέχοντες περπατούσαν στον ασφαλτοστρωμένο δρόμο με κίνηση.

Απομακρύνει το στρες

Είναι πάρα πολλές οι έρευνες που έχουν βρει ότι μια μεγάλη βόλτα μπορεί να καταπολεμήσει την ήδη υπάρχουσα κατάθλιψη, ενώ μπορεί να μας βοηθήσει να μειώσουμε τις αρνητικές επιδράσεις μιας στρεσογόνας καθημερινότητας.

Βοηθά στην επίλυση προβλημάτων

Όταν περνάτε χρόνο έξω, στη φύση, στο περιβάλλον αυξάνετε τo διάστημα προσοχής και συγκέντρωσης, καθώς επίσης βελτιώνει τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων κατά περίπου 50%. Όλα αυτά σύμφωνα με έρευνα του 2012, δημοσιευμένη και στην Huffington Post.

Ενισχύει τη μνήμη

Σύμφωνα με μελέτη του 2008 από το Πανεπιστήμιο του Michigan, μετά από μόλις μια ώρα αλληλεπίδρασης με τη φύση, η μνημονική απόδοση και ο χρόνος προσοχής βελτιώνονται κατά 20%.

Σκεφτόμαστε πιο δημιουργικά

Όλο και περισσότερες έρευνες αποδεικνύουν ότι το περπάτημα και όχι η καθιστική ζωή αποτελεί το κλειδί για την παραγωγή νέων, δημιουργικών ιδεών.

Συντηρεί την καλή μας φυσική κατάσταση

Ειδικά αν πεζοπορείτε γρήγορα, κάνετε μια αποτελεσματική αεροβική άσκηση ήπιας έντασης. Για όσους ενδιαφέρονται και για τις θερμίδες, η πεζοπορία θα σας βοηθήσει να κάψετε περίπου 500 θερμίδες την ώρα.

Καλή για την καρδιακή μας υγεία

Σύμφωνα με την Αμερικάνικη Ένωση Πεζοπορίας, μειώνει την αρτηριακή πίεση, μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη και την παχυσαρκία.

Η πεζοπορία σε μεγάλα ύψη κάνει καλό στην καρδιά

Ιδιαίτερα ενδιαφέρον και σημαντικό εύρημα από τους ερευνητές του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Εξαιρετικά ωφέλιμη και η πεζοπορία δίπλα στη θάλασσα

Οι επιστήμονες πια είναι πεπεισμένοι ότι το μπλε της θάλασσας μας χαλαρώνει και όσοι ζουν δίπλα της είναι υγιέστεροι από εκείνους που ζουν μακριά της.

Όταν τη μοιράζεστε με φίλους και οικογένεια, είναι ακόμα καλύτερα.

..................

πηγή: Εναλλακτική Δράση

Πλύνατε σωστά τα χέρια σας;

 

Το πλύσιμο των χεριών είναι από τις πιο απλές καθημερινές μας συνήθειες. Όμως, αν γίνεται με λάθος τρόπο, είναι πιθανό κάποια στιγμή να δημιουργήσουμε πρόβλημα είτε στον εαυτό μας είτε στους άλλους.

Το πλύσιμο των χεριών είναι από τα πρώτα πράγματα που μαθαίνουμε σε ένα παιδί. Είναι από τις δραστηριότητες που επαναλαμβάνουμε πολλές φορές στη διάρκεια της ημέρας. Ωστόσο, λίγοι είναι αυτοί που γνωρίζουν πόσο σημαντικό είναι το πλύσιμο των χεριών. Ενδεικτικά είναι τα αποτελέσματα έρευνας που διεξήγαγε η Αμερικανική Ένωση Μικροβιολογίας, σύμφωνα με τα οποία, ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσοστό ανθρώπων (περίπου ένας στους τρεις) δεν πλένουν τα χέρια τους μεχά το πέρασμα τους από δημόσιους χώρους. Ο αριθμός αυτών των ανθρώπων, λένε οι ειδικοί, είναι αρκετά μεγάλος και θα μπορούσαν μέσα σε ελάχιστο χρόνο να μεταδώσουν μικρόβια σε πολύ περισσότερους. Και αν θεωρούμε δεδομένο ότι ξέρουμε πότε και πόσες φορές πρέπει να πλένουμε χα χέρια μας, γνωρίζουμε να τα πλένουμε σωστά;

Στην ταινία «Καλύτερα δεν γίνεται», ο Τζακ Νίκολσον φορούσε γάντια για να πιάνει το σκύλο και πέταγε τα σαπούνια αμέσως μετά το πλύσιμο των χεριών του! 

ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ;

Το σωστό πλύσιμο των χεριών αποτελεί ένα από τα βασικά μέτρα πρόληψης και αντιμετώπιο» πολλών ασθενειών, γι' αυτό και οι ειδικοί τονίζουν διαρκώς το πόσο σημαντική είναι αυτή η καθημερινή δραστηριότητα μας. Αν και διαρκεί ελάχιστα δευτερόλεπτα, μπορεί να μας γλιτώσει από μεγάλη ταλαιπωρία. Έρευνες έχουν αποδείξει ότι πολλοί ιοί, βακτήρια και άλλοι μικροοργανισμοί εξουδετερώνονται με τις τακτικές πλύαεις, αφού τα χέρια μας είναι το μέαο μετάδοαής τους από άτομο σε άτομο, αλλά και το μέσο που τους εισάγει στον οργανισμό μας μέσα από το στόμα, τη μύτη ή τα μάτια. Η ηπατίτιδα Α, η βακτηριδιακή δυσεντερία, το κολοβακτηρίδιο Ε.ςοίϊ, το κοινό κρυολόγημα και η γρίπη είναι, ενδεικτικά, μερικά μόνο παραδείγματα παθήσεων που μεταδίδονται με τη βοήθεια των χεριών μας.

ΚΑΙ ΛΑΘΟΣ ΤΡΟΠΟΣ;

Όσο περίεργο κι αν μας φαίνεται, οι αρμόδιες υππρεαίες και οργανισμοί υγείας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό έχουν εκδώσει έναν οδηγό για το σωστό πλύσιμο των χεριών.

Ο οδηγός αυτός περιλαμβάνει τέσσερα πολύ απλά βήματα:

  1. Βρέξτε τα χέρια σας με ζεστό νερό.
  2. Απλώστε το σαπούνι και τρίψτε τα χέρια σας τουλάχιστον για 10". Τρίψτε τα με δύναμη μπροστά και πίσω και μην ξεχάσετε τα σημεία ανάμεσα στα δάχτυλα και φυσικά κάτω από τα νύχια. Μη βκιοτείτε να ξεβγάλετε τον αφρό από τα χέρια σας, καθώς η σαπουνάδα «κλείνει» στις φουσκάλες της χα μικρόβια και τη βρομιά, και έτσι γίνεται ευκολότερη η απομάκρυνση τους όταν ξεπλυθείτε.
  3. Ξεπλύνετε τα χέρια σας με ζεστό νερό και προσέξτε το νερό να τρέχει μέσα στο νιπτήρα και όχι προς τους αγκώνες οας.
  4. Στεγνώστε τα χέρια με καθαρή πετσέτα.

ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ...

Αν χρησιμοποιείτε κλασικό σαπούνι σε μπάρα, καλό είναι να το φυλάσσετε σε ειδική θήκη όπου θα στραγγίζει, και την οποία θα καθαρίζετε όταν βάζετε καινούργιο σαπούνι.

Αν χρησιμοποιείτε υγρό σαπούνι, καλό είναι να αδειάζετε τελείως τη φιάλη ΐΐου το περιέχει, και να την ξαναγεμίζετε αφού ττρώτα την έχετε ξεπλύνει. Στο φαρμακείο θα βρείτε ειδικά σαπούνια με αντιβακτηριδιακή δράση. Παρ΄ όλα αυτά, για την καθημερινή απλή χρήση, το απλό σαπούνι παρέχει την απαιτούμενη προστασία.

ΜΗΠΩΣ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΝΕΤΕ;

Όπως σε καθετί, έτσι και στην περίπτωση της καθαριότητας των χεριών, πρέπει να μας διακρίνει το μέτρο. Η μανία ορισμένων να πλένονται κάθε πέντε λεπτά και να χρησιμοποιούν κάθε απολυμαντικό που κυκλοφορεί στην αγορά (ειδικά σαπούνια, οινόπνευμα), δεν έχει καμία χρησιμότητα. Τα χέρια μας, αλλά και κάθε σημείο του σώματος μας, διαθέτουν μια φυσιολογική χλωρίδα που δρα προστατευτικά. Το συνεχές πλύσιμο, λοιπόν, εκτός από τα μικρόβια, καταστρέφει και τη χλωρίδα αυτή και επιτρέπει την ανάπτυξη άλλων μικροβίων, πιο επικίνδυνων. ΑΝ     ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΕ    ΟΙΝΟΠΝΕΥΜΑ...

Πολλοί είναι αυτοί που προτιμούν να απολυμαίνουν τα χέρια τους με οινόπνευμα, ακόμα και όταν βρίσκονται στο σπίτι τους. Το οινόπνευμα είναι ένας καλός τρόπος προστασίας, σε έκτακτες όμως καταστάσεις, όταν δεν υπάρχει κοινό σαπούνι. Χρειάζεται, ωστόσο, προσοχή, καθώς η υπερβολική χρήση μπορεί να προκαλέσει εγκαύματα στο δέρμα των χεριών.

 

ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΑΔΟΔΗΜΗΤΡΑΚΗ

Παχυσαρκία: Αιτίες και αντιμετώπιση

ΠΩΣ ΝΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΤΕ

Ένα από τα πιο συνηθισμένα προβλήματα που σχετίζονται με το σύγχρονο τρόπο ζωής είναι το υπερβολικό βάρος.

Η έντονη παχυσαρκίακαι το υπερβολικό βάρος αποτελούν βασικό παράγοντα κινδύνου για την ανάπτυξη πολλών χρόνιων νοσημάτων, όπως τα καρδιακά και αναπνευστικά νοσήματα, ο μη ινσουλινοεξαρτώμενος σακχαρώδης διαβήτης ή διαβήτης Τύπου 2, η υπέρταση και κάποιες μορφές καρκίνου, καθώς και για θανάτους σε νεαρή ηλικία.

Νέες επιστημονικές μελέτες και στοιχεία από ασφαλιστικές εταιρείες έχουν δείξει ότι οι κίνδυνοι του υπερβολικού σωματικού λίπους για την υγεία σχετίζονται με σχετικά μικρές αυξήσεις του σωματικού βάρους, και όχι απλώς με την έντονη παχυσαρκία.
Η παχυσαρκία και το υπερβολικό βάρος αποτελούν σοβαρά προβλήματα που θέτουν ένα τεράστιο και αυξανόμενο οικονομικό βάρος στους εθνικούς πόρους. Ωστόσο, οι παθήσεις είναι δυνατόν να προληφθούν σε μεγάλο βαθμό μέσα από εύλογες αλλαγές του τρόπου ζωής.

Διαβάστε περισσότερα: Παχυσαρκία: Αιτίες και αντιμετώπιση

Γελάτε για να κρατιέστε σε φόρμα!

Το δυνατό γέλιο είναι η καλύτερη δίαιτα! Οσοι γελάνε για 10-15 λεπτά την ημέρα μέσα σ' ένα χρόνο μπορούν να χάσουν μέχρι δύο κιλά.

Το παραπάνω συμπέρασμα προέκυψε από μελέτη Αμερικανών επιστημόνων η οποία παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια του 14ου Πανευρωπαϊκού Συνεδρίου Παχυσαρκίας και η οποία έδειξε ότι γελώντας με την καρδιά μας επί ένα τέταρτο καθημερινά χάνουμε μέχρι 40 θερμίδες. Αυτό από μόνο του μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια βάρους από μισό έως δύο κιλά το χρόνο!

Μία άλλη επιστημονική ομάδα από τη Δανία αναφέρθηκε στην «επιδημία» παχυσαρκίας, η οποία προκαλεί προβληματισμό. Επιχειρώντας να αιτιολογήσουν το φαινόμενο, υπογράμμισαν ότι η μειωμένη φυσική άσκηση, η αύξηση κατανάλωσης αναψυκτικών με ζάχαρη, η αύξηση του μεγέθους στις μερίδες φαγητού και η ελλιπής αναφορά κατανάλωσης λίπους αυξάνουν διαρκώς τον παγκόσμιο πληθυσμό των παχύσαρκων.

Δίαιτα και άσκηση

Η μελέτη που πραγματοποίησαν έδειξε ότι η μείωση κατά 10% του προσλαμβανόμενου λίπους με τη διατροφή οδηγούσε σε απώλεια βάρους 3 - 4 κιλών στα υπέρβαρα άτομα και 5 - 6 κιλών στους παχύσαρκους. Η γενική τάση ήταν να αντικαθιστούν το λίπος της τροφής με πολλές φυτικές ίνες, μεγαλομοριακούς υδατάνθρακες και πρωτείνες.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, οι δίαιτες με πολλές πρωτεΐνες για απώλεια βάρους εφαρμόζονται κατά κόρον, αλλά δεν υπάρχουν επαρκή οτοιχεία σχετικά με παχύσαρκα άτομα, διαπίστωσαν ότι για την αποφυγή επαναπρόσληψης των χαμένων κιλών σε πρώην παχύσαρκα άτομα, απαιτείται μέτρια σωματική δραστηριότητα επί 60 - 90 λεπτά ημερησίως.

Για την αποφυγή μετάβασης ενός υπέρβαρου ατόμου στο στάδιο της παχυσαρκίας, απαιτούνται 45 -60 λεπτά μέτριας σωματικής άσκησης σε καθημερινή βάση.